Notícies de Granollers

Hi tornem no només per fer-ho milllor, sinó també per fer-ho radicament diferent, posant les persones al centre. Dins de les esquerres de la ciutat, la CUP de Granollers és l’única alternativa real per acabar amb el continuisme i amb un model de ciutat obsolet, esgotat i que no es correspon amb l’esperit dels temps.

Després de 30 anys, Granollers necessita aire fresc i renovació. I l’única garantia per fer-ho possible és amb la presència d’una CUP forta a l’Ajuntament.

La limitació del sou per evitar lucre; limitació a dos mandats, renúncia a la duplicitat de càrrecs; independència de grups financers, elits econòmiques o interessos personals; passar comptes amb l'assemblea i la ciutat periòdicament; rebuig a qualsevol mena de favoritismes polítics són alguns dels principis que recullen els 15 punts del codi ètic.

Amb el lema «A Granollers i arreu, tria la pública» la CUP de la ciutat ha llençat la seva campanya anual on ha aprofitat per reclamar la necessitat que l’Ajuntament de Granollers fomenti els centres públics de la ciutat durant el període de preinscripció. Per l’organització cupaire aquesta iniciativa de fomentar el sistema públic hauria de ser imprescindible i d’ofici per a qualsevol institució pública, ja que l’enforteix i el prestigia els seus propis centres i, alhora, ajuda a combatre la segregació escolar i la vinculació d’escoles i instituts amb el seu entorn comunitari.

La CUP de Granollers està estudiant la viabilitat d’interposar un recurs de cassació davant del Tribunal Suprem com a resposta a decisió del TSJC de desentendre’s d’entrar en el fons del contenciós-administratiu obert des de fa 7 anys.

Per a la CUP aquesta aposta no pot dependre de la conveniència de promocions privades i de nous sectors urbanístics. Per aquest motiu, per a l’entitat cupaire és necessari que en l’acció municipal es prioritzi la iniciativa pública directa a curt termini, per exemple, amb l’adquisició d’habitatge buit ja existent a la ciutat en mans de grans tenidors.

Proposta CUP per l'estació Granollers Centre

Aquest dimecres a la tarda membres de la CUP de Granollers han fet una acció simbòlica a l’exterior de l’estació de Granollers Centre per reclamar l'urgència d’alguna de les mesures proposades. L’acció ha consistit en penjar diferents ròtuls amb la senyalètica de Rodalies que simulaven l’existència del nus intermodal que proposa l’organització cupaire.

Ja el març de 2020 la formació granollerina va demanar públicament que, en acabar la pandèmia de la COVID-19, es replantegés el model “publicoprivat” davant de les mancances i fracassos que ha demostrat continuadament aquest model.

L'organització local cupaire ha decidit impulsar aquesta moció després de les explicacions que ha donat a diferents mitjans de comunicació la Fundació Privada Hospital-Asil de Granollers, gestora de l'Hospital, davant de denúncies de la Coordinadora Feminista de Granollers que en els darrers anys no s'hi han practicat a les seves instal·lacions interrupcions voluntàries i quirúrgiques de l'embaràs.

Tal com han demostrat tots els esdeveniments actuals i passats al voltant de les piscines, des de la CUP es considera que la millor solució per evitar que es repeteixin aquestes situacions és internalitzar completament la gestió en els serveis municipals, de la mateixa manera que ho estan la majoria d’equipaments esportius de la ciutat.

Per la CUP és fonamental que els terrenys d’ADIF entre la línia ferroviària de Portbou i el carrer d’Esteve Terrades puguin estar destinats a una nova terminal d’autobusos interurbans per així potenciar l’estació de Granollers Centre com a gran node entre diferents modes de transport públic i donar una oferta més àgil i atractiva de mobilitat col·lectiva a l’àrea urbana de Granollers i també a altres punts de la comarca com la Vall del Tenes o l’Alt Congost per a la necessària i urgent reducció de l’ús del cotxe privat.

Pàgines