Desobeïm i anem més enllà: ens reiterem en la nostra aposta per un referèndum el 9N

La CUP continua refermant-se en la necessitat d'un referèndum de cara al 9 de novembre que generi un mandat inexcusable que calgui materialitzar políticament. Malgrat tot, com sempre, la mobilització i l'activació popular són les que poden fer irreversible qualsevol procés. En aquest sentit, malgrat que una taula de partits defineixi un determinat terreny de joc, sabem que la independència només serà possible si el procés popular desborda els interessos partidistes i de classe. És per això que es fa una crida als agents polítics i socials per tal que facin possible la consulta sense fer cap pas enrere. Urnes, urnes i més urnes era el mandat existent.

La CUP es reafirma en els seus principis i apostes polítiques, que són les que ha mantingut intactes fins el moment:

• La nostra nació són els Països Catalans, que tenen el dret a l'autodeterminació i a la plena independència política, econòmica i cultural respecte d'Espanya, França i la Unió Europea.
  • En el marc de l'estat espanyol, és impossible qualsevol procés d'autodeterminació sense la ruptura amb el marc jurídico-polític vigent, sense la desobediència a la legalitat espanyola
  • Que l'exercici del dret a l'autodeterminació passa per l'expressió de la voluntat popular en el marc d'un referèndum vinculant, i amb una pregunta binària sobre la independència, i per la materialització immediata de la decisió presa en referèndum per part del govern

Des de la CUP de Granollers, com des de cada vila i ciutat, continuem treballant i lluitant per fer-ho possible des del primer dia, tal com vam deixar palès durant el ple municipal del 30 de setembre on es va aprovar la moció perquè l’Ajuntament donés suport a la consulta del 9 de novembre. Davant la imposició d'una legalitat que no és legítima: desobeïm i anem més enllà!