1a Trobada per la Unitat Popular a Granollers

Actualment es fa innegable la desafecció de la ciutadania vers el joc polític imperant des de l’establiment de la democràcia de partits, fa ara ja més de trenta anys. En aquests darrers decennis, la dinàmica política ha girat entorn de l’establiment d’un sistema en el qual les maquinàries dels partits han esdevingut veritables centres de poder i decisió sovint d’esquenes al poble, paper del qual ha estat relegat a la simple elecció de representants cada quatre anys. Més enllà de minvar la capacitat d’intervenció política directa de la ciutadania, aquest sistema d’alternança de partits ha servit per establir unes bases de comportament i actuació que, sovint, han esdevingut opaques, gens transparents i d’esquenes a la majoria de la població. Durant més de trenta anys s’han anat construint les bases d’un sistema d’elecció de representants que ha esdevingut l’única forma possible d’influir en el terreny polític per part de la ciutadania.

La responsabilitat política, per tant, ha estat delegada a les maquinàries dels partits, que avui dia actuen com a simples empreses gestores del que és públic. No s’incentiva el debat de base, sinó que prevalen les directrius dels òrgans permanents dels partits. Per tant, s’ha anat desposseint la ciutadania de la seva capacitat de decisió directa sobre el seu futur, fet que, sumat als reiterats casos de corrupció i opacitat dins els partits, ha fet que la població se senti, amb tota la raó, avorrida, apàtica i, fins i tot, allunyada de l’acció política.

És per això que cal recuperar la nostra capacitat d’influir en la vida política del nostre país, caminant pas a pas des dels nuclis més propers (pobles, viles i ciutats),  establint com a base d’actuació política el debat constant i retornant al poble la seva capacitat de decidir el seu futur; tornant, així, a posar al centre de l’acció política la gent i recuperar el compromís i la responsabilitat que suposa caminar totes juntes cap a la consecució d’un sistema plenament democràtic, transparent i participatiu.

És per tot plegat, que des de l’Assemblea Territorial de la CUP Vallès Oriental - Baix Montseny us convidem a assistir, però sobretot a participar, a la 1a Trobada per la Unitat Popular (TUP) a Granollers, que tindrà lloc el dissabte 9 de novembre, i que té la intenció d’aglutinar les diferents entitats, associacions i organitzacions a nivell comarcal que aposten per una ruptura democràtica i una major participació ciutadana com a garants de canvi del cicle polític actual.

La jornada consta, com a eix principal, de tres taules de debat obertes per discutir, aprofundir en problemàtiques i abordar possibles solucions des de la participació ciutadana:

- DRETS SOCIALS:
Educació....................Lluïsa Salvador (mestra) i Eduard Navarro (professor) del Casal del Mestre
Sanitat........................Anna Mata i Gemma Soriano de Caldes en Lluita
Habitatge...................Plataforma d’Afectades per la Hipoteca (PAH Granollers)
Renda mínima.........Pau Díaz (sociòleg) de la ILP per  una Renda Garantida Ciutadana

- MODEL DE CIUTAT:
Via pública....................................Manuel Delgado (antropòleg i militant del PCC-EUiA)
Territori..........................................Oriol Guinart (professor de secundària), de Granollers en Transició
Pressupostos participatius.......Sara Forch (ex-tècnica de participació de Santa Cristina d'Aro)

- INDEPENDÈNCIA I RUPTURA DEMOCRÀTICA:
Assemblea Nacional Catalana...........Ignasi Faura (secretariat de l'ANC de Sant Esteve i Palau)
Procés Constituent................................Albert Pons (PC de Granollers)
Candidatura d’Unitat Popular..............Arnau Comas (regidor de Sant Esteve)

La trobada s'iniciarà amb una fira d'entitats, seguida d'una mostra de cultura popular, i clourà amb un sopar-míting amb la presència de David Fernàndez, diputat al Parlament per la CUP-AE, Jordi Pueyo (regidor de la CUP de Palautordera) i Maria Oliver (membre de la CUP de Granollers). Per acabar la jornada tindrem les actuacions de Slim Bay Seals (La Garriga), Último Aplauso (Baix Montseny) i el PD UHF-Stereo (ex-Balkatalan, Granollers).

Al peu d'aquesta pàgina podeu trobar el cartell de la jornada, el programa d'actes, i l'enllaç a l'esdeveniment del Facebook.

1a Trobada per la Unitat Popular a Granollers
Dissabte 9 de novembre de 2013 a partir de les 16.00h
La Troca. Centre de Cultura Popular i Tradicional. Prat de la Riba, 77 (Granollers)
Entrada lliure
Preu del sopar: 10 euros

(En cas de quedar-vos al sopar agrairem que confirmeu la vostra assistència enviant un missatge a [email protected].)

Esdeveniment al Facebook: http://www.facebook.com/events/1426011594280585