Moció per aclarir si l'Hospital de Granollers practica o no avortaments quirúrgics voluntaris

La CUP de Granollers ha presentat una moció per al ple municipal d'aquest mes de novembre per aclarir si les interrupcions quirúrgiques de l'embaràs que afirma l'Hospital General de Granollers que porta practicant des de 2010 són només originades per raons mèdiques o de complicacions de la salut, o si també s'hi practiquen les que tenen com a motivació la voluntat expressa de les dones pacients de finalitzar voluntàriament un embaràs sense cap complicació de salut.

L'organització local cupaire ha decidit impulsar aquesta moció després de les explicacions que ha donat a diferents mitjans de comunicació la Fundació Privada Hospital-Asil de Granollers, gestora de l'Hospital, davant de denúncies de la Coordinadora Feminista de Granollers que en els darrers anys no s'hi han practicat a les seves instal·lacions interrupcions voluntàries i quirúrgiques de l'embaràs. Tal com diu a la moció, la CUP valora que les explicacions de l'Hospital són totalment vagues i insuficients, ja que no especifica ni detalla si les interrupcions practicades són només les que venen motivades per una complicació de l'embaràs o n'hi ha de voluntàries.

A la moció es demana que l'Ajuntament de Granollers, que ostenta la presidència de la Fundació Privada Hospital-Asil, sol·liciti dades estadístiques detallades on es diferenciï entre interrupcions quirúrgiques per raons mèdiques i interrupcions quirúrgiques per lliure determinació de les dones. També demana que aquestes dades es facin públiques al Butlletí Municipal i als mitjans de comunicació.