Prou violències masclistes! Ens volem vives!

Un any més, arribem a 25 de novembre, Dia Internacional contra les Violències Masclistes. I, un any més, tornem a necessitar trobar-nos als carrers per denunciar la violència sistèmica, estructural i invisible que exerceix el sistema patriarcal i capitalista sobre les nostres vides. Aquest any, a més, també ho hem de fer per denunciar que en l’actual situació de pandèmia tornem a ser les dones les que realitzem les tasques essencials pel manteniment de la vida:

• Som les dones les que sostenim el treball de cures dins la nostra societat, les que eduquem els infants i joves des dels centres educatius, les que vetllem per la salut de la nostra societat dins el sistema sanitari i les que seguim exercint aquestes tasques de cura fora del nostre horari laboral, a les nostres llars, i, per tant, sense rebre cap remuneració.
  • Tampoc rebem prestació econòmica totes les dones que ens veiem obligades a deixar les nostres feines o a reduir la jornada laboral per tenir cura dels familiars, especialment en aquests temps de pandèmia on els infants s’han de confinar sovint, sense poder assistir a les escoles.
  • I som les dones les que seguim patint en major mesura els efectes de la precarització laboral i de l’escletxa salarial malgrat que les nostres jornades són, sovint, més llargues que les dels homes.

Ara més que mai és necessari que les feministes ens plantem, ens organitzem i que diguem prou!

Prou de violències masclistes, quotidianes i invisibilitzades cap a les dones, sigui quina sigui la nostra edat i condició!
Prou precarització laboral i discriminació salarial! Prou repressió i criminalització de la protesta!
Prou racisme i colonialisme!
Prou d'opressió per les nostres orientacions sexuals i identitats de gènere! Prou educació sexista, racista i colonial!
Prou violències masclistes i LGTBIfòbiques, prou feminicidis i prou agressions sexuals!

Prou, prou i prou!
Acabem amb l’estructura patriarcal i capitalista que ens oprimeix!

Ha arribat l’hora de sortir al carrer, d’organitzar la ràbia i de crear espais d’autodefensa  feminista. Comencem ja a construir un futur juntes!

Coordinadora Feminista de Granollers