Primer de Maig: defensem els nostres drets! Defensem la nostra dignitat!

Manifest de la CUP de Granollers amb motiu de la jornada de lluita de l'1 de maig

Sortim al carrer en defensa dels nostres drets, contra un sistema econòmic que s'alimenta acumulant i concentrant la riquesa cada cop en menys mans, a través de l'explotació, despossessió i empobriment de les classes populars. Som gent treballadora, persones assalariades i aturades, pensionistes i estudiants, autònomes i precàries, obreres sense contracte i funcionàries, cuidadores d'infants, malalts o gent gran, i les persones que treballem a la llar les que fem possible la vida a la nostra societat.

Els pactes entre la classe dirigent (empresarial, política i sindical), han fet més gran el problema de la desigualtat, provocant que una majoria visquem explotades i sotmeses a una precarietat que ens arrenca drets i ens despulla de les prestacions i els convenis laborals que ens han protegit fins a l'actualitat.

Nosaltres que lluitem per un nou marc laboral, econòmic i social que garanteixi els drets de totes les treballadores i treballadors, nosaltres que lluitem per acabar amb les retallades i privatitzacions, nosaltres que ens hem alçat contra l'atur i la precarietat fem una crida a treballar plegades per la justícia social i la igualtat. Organitzem-nos en tots els sectors i en cada lloc de treball, reproductiu o assalariat, en sindicats o en assemblees de treballadores i treballadors actius o desocupats. Treballem des dels moviments socials, des del sindicalisme combatiu, des de l'activisme municipalista, per la redistribució del treball i la riquesa, per revertir les retallades i recuperar el control dels recursos bàsics a través de les municipalitzacions i de la participació comunitària en la gestió dels serveis públics.

Rere els dogmes del creixement econòmic i de l'eficiència del sector privat s'amaga l'interès de les oligarquies que van impulsar la Unió Europea de seguir espoliant els recursos naturals i de posar els serveis bàsics en mans de les grans companyies multinacionals. Menteixen, quan volen fer-nos creure que el creixement continuat acabarà amb la pobresa. L'única manera d'acabar amb l'exclusió és reduint les desigualtats i repartint riquesa i treball. Menteixen quan parlen de creixement sostenible ja que no és possible mantenir un creixent constant de la producció sense destruir els recursos del planeta que són bàsics per a la vida, a més de finits i limitats.

Els mecanismes de presa de decisions i la correlació de forces en l'estat espanyol i en la UE bloquegen qualsevol esperança de millora en les nostres condicions de vida. Per això un sí a la independència en el referèndum és l'únic camí per a forjar la majoria social que pot permetre desenvolupar les aspiracions de les classes populars. En el procés constituent es definiran els fonaments de la futura república catalana, obrint una oportunitat sense precedents per a dibuixar un nou marc que blindi cadascuna de les sobiranies, dels drets socials i laborals i que posi fi a l'espoli dels béns comuns i límits a les desigualtats.

Fem una crida a treballar des de Granollers en la (re)construcció d'una majoria social, a reforçar l'aliança entre els moviments socials i l'esquerra transformadora, llibertària, crítica i radical, i a organitzar-nos en la Unitat Popular per a transformar la societat. Agrupant-nos des de baix, deliberant, debatent, consensuant i coordinant l'acció social podrem capgirar la tendència cap una creixent desigualtat.