L'educació en lluita a la comarca i a les Illes

La CUP referma el seu suport a l'educació pública de qualitat i en català, a la comarca amb la concentració a Santa Eulàlia de Ronçana per l'Escola Bressol La Font del Rieral, i a les Illes amb la vaga indefinida a tot l'ensenyament.

Dimarts 17 de setembre hi ha un ple extraordinari a les 7 de la tarda a l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana per desafectar l'edifici de l'escola bressol 'La Font del Rieral'. Això vol dir que l'Ajuntament amb un conveni amb la Generalitat deixa sense efecte el fet que l'escola és un edifici públic destinat a escola bressol i que només amb 4 anys de vida el vol convertir en un imoble per llogar-lo privadament. L'escola s'ha pagat entre totes les persones que viuen a Santa Eulàlia i no podem deixar que la desafectin així com aixi i que els infants de Santa Eulàlia es quedin sense escola per sempre més.

Per això, des de l'Associació Vida a la Font, convoquen a la plaça de l'Ajuntament el dimarts 17 de setembre, una mica abans de les 7 de la tarda per impedir que desafectin un edifici que es públic, i que per tant és pel poble!!!!

Per altra banda, volem expressar la nostra solidaritat amb el col·lectiu docent de les Illes que, de manera ferma i decidida, treballa per fer front a les mesures imposades pel govern de Bauzá. Consideram molt encertada l'anunciada vaga indefinida en el sector educatiu liderada per l'Assemblea de Docents, que demostra valentia i coratge. De la mateixa manera, creim que han donat una lliçó a les direccions dels sindicats majoritaris de l'ensenyament que s'han vist arrossegades per l'autoorganització del professorat de manera horitzontal i participativa.

Davant del model del govern del Partit Popular, que retalla en professorat, imposa el trilingüisme i la falsa elecció de llengua a costa de minoritzar el català, i amb el qual es prohibeixen llaços i s'expedienta docents, la resposta de la comunitat educativa ha estat un clar exemple d'organització i pràctiques efectives i compromeses, com són la de la convocatòria d'una vaga indefinida.

Ara bé, creim que les polítiques del govern de Bauzá a les Illes no disten gaire de les del PP al País Valencià ni de les de CiU al Principat: retallades laborals, precaritzacions, privatitzacions, implantació d'un model de gestió privada en els centres públics, atacs al català, augment de taxes i externalització de serveis. En definitiva, la pèrdua deliberada per part dels governs capitalistes del dret universal a l'educació, des de l'escoleta a la universitat.

La CUP posarà doblers a la caixa de resistència per tal que la vaga sigui sostinguda fins que la Conselleria parli i tengui d'interlocutors els representants escollits per l'Assemblea de Docents. Animam a que altres col·lectius i individualitats també ho facin. És un petita acció per ajudar a la lluita que els docents estan emprenent en aquest inici de curs, sabent el sacrifici personal que implica en favor del bé col·lectiu, que no és altre que el manteniment d'una educació pública, de qualitat i en català.

Des de la CUP pensam que la lluita del professorat de les Illes ha de ser un exemple per a la resta de docents dels Països Catalans, ja que està posant en pràctica un nou model de convocatòria de vaga i de negociació amb l'Administració als Països Catalans i ha sabut aglutinar reivindicacions laborals i socials front d'uns governants que tenen un únic objectiu: desmantellar l'escola pública i en català. Per tot això, celebram una vegada més la convocatòria de vaga indefinida al sector educatiu front al govern de Bauzá, i encoratjam al conjunt del món educatiu arreu del territori a coordinar-se i autoorganitzar-se a fi de fer front a les polítiques neoliberals imposades pels diferents governs.