La CUP exigeix explicacions sobre els privilegis dels regidors a l'arrossada popular de Festa Major

El grup municipal de la Crida per Granollers-CUP vol denunciar públicament el tracte de favor que reben els regidors del consistori en actes com l'arrossada popular de Festa Major. Des del grup municipal es qualifica de «vergonyant» que des de la Comissió de Festa Major es regalin quatre tiquets gratuïts als 25 regidors perquè dinin de franc mentre la resta d'assistents han de pagar 5 euros. A banda de fer públic aquest greuge, la Crida-CUP ha renunciat a fer ús gratuït d'aquests tiquets.

Aquest fet deriva en unes breus valoracions:

1. Els 100 tiquets ‘gratuïts’ han estat en part finançats amb diners públics, que en el nostre entendre no poden, en cap cas, revertir sobre els càrrecs electes, entesos així, com a classe privilegiada.
  2. Entenem un càrrec de regidor com un servei al poble, amb responsabilitat democràtica i honestedat. La tasca de regidoria ha d'estar exempta de privilegis, deslliurada de tracte de favors i autogestionada amb els ingressos que ja percep cada grup municipal.
  3. Aquests 100 tiquets gratuïts a mans dels diferents regidors i familiars/amics podrien haver-se destinat a finalitats socials; bé sigui a infants en risc d'exclusió, adults sense llar o a gent gran amb pocs recursos.
  4. Si l’Ajuntament ha «regalat» aquests 4 tiquets gratuïts per cada regidor, voldríem també saber –i per això interpel·lem directament el consistori quants tiquets gratuïts més s'han repartit en total entre altres persones.

Davant d'aquest fet, la Crida-CUP fa públic que ha renunciat a la gratuïtat d'aquests tiquets.