La CUP de Granollers impulsa una campanya en favor de la matriculació a l'Escola Pública

Amb el compromís de defensar la pública, com l'única manera de protegir una escola equitativa, laica, catalana, inclusiva, coeducadora i plenament arrelada a Granollers, des de l'Assemblea de la Crida per Granollers-CUP estem impulsant una campanya en favor de la matriculació a l'Escola Pública de la ciutat.

Amb aquest objectiu s'ha editat un decàleg breu i 2 cartells que aviat es distribuiran pels carrers de la ciutat i les xarxes socials.

Que l'educació arribi a tothom és la millor garantia per poder gaudir d'una societat cohesionada, on tothom pugui trobar les seves oportunitats de desenvolupament i arribar a entendre's amb els altres malgrat les diferències. Per apropar l'educació a tothom i a tots els barris, pobles i ciutats cal una xarxa gratuïta finançada amb diner públic que no pretengui fer de l'ensenyament un negoci.

Que les aules siguin un reflex de la diversitat cultural, funcional i de procedència de la societat, és un valor que permet a les persones conèixer diverses costums, hàbits i tradicions i aprendre a relacionar-se entre sí enriquint-se mútuament de les diferències. L'escola pública, com a activitat humana dirigida cap al bé comú, que inclou a tothom és la millor formació per a unes generacions que viuen en un món en el que el coneixement de diverses cultures serà clau pel desenvolupament professional i social.

Per això malgrat els discursos que pretenen afeblir i desprestigiar tot allò que és públic en favor d'interessos privats, davant institucions que es mantenen equidistants entre pública i privada concertada, tenim el convenciment que cal donar ple suport a un model educatiu igualitari i per a tothom, i fem una crida a les famílies de Granollers a matricular els seus infants a l'Escola Pública, l'escola de tothom.

En coherència amb el nostre compromís amb l'escola pública, donem ple suport a l'acte que convoquen USTEC, CCOO, CGT i diversos mestres, el proper dijous 25 de febrer a can Puntes, per intentar crear una Plataforma en Defensa de l’Escola Pública.

La campanya es realitza durant el període de preinscripció escolar a Granollers