La CUP de Granollers celebra que la pressió de moviments socials com la PAH doni resultats positius

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Granollers es valora positivament que l'acció que exerceixen els moviments socials doni resultats positius, com ha estat la mesura que ha anunciat aquest dimarts l'Ajuntament de Granollers, en aprovar un dictamen el 10 de gener, just una setmana després de la manifestació a la ciutat de la Plataforma d'Afectades per la Hipoteca (PAH), amb l'objectiu de sancionar les entitats bancàries que tinguin pisos buits a Granollers i obligar-les a oferir-los en règim de lloguer.

Tanmateix, des de la CUP de Granollers ens mantenim a l'expectativa de com es despleguen realment aquests procediments que es preveuen per sancionar les entitats financeres i obligar a posar aquests pisos buits al mercat de lloguer, ja que la mesura anunciada compta amb una sèrie de tràmits i terminis burocràtics que poden fer difícil la seva execució. També caldrà veure quina incidència real tindrà en la greu situació que pateixen moltes persones a Granollers que no poden pagar ni un lloguer ni una hipoteca. A l'any 2011 ja hi havia 3.685 habitatges buits censats a Granollers. En l'actualitat només de la SAREB hi hauria uns 800 pisos buits, segons s'explica des de la PAH.

Alhora, cal ressaltar que l'anunci de l'Ajuntament arriba com a reacció de les diverses accions dels moviments socials, donat que aquesta mesura es podria haver posat en marxa molt abans, sobretot tenint en compte que des del consistori s'assegura que es porta un any realitzant mesures per pal·liar la situació. Des de la CUP seguim donant suport a totes les accions que té previstes la PAH per continuar amb les seves reivindicacions, com per exemple la moció que té prevista presentar properament a l'Ajuntament vinculada a aquesta qüestió o altres accions relacionades amb la desobediència.

En tot cas, des de la CUP de Granollers ens refermem en el fet de com la mobilització popular és una eina totalment efectiva de pressió per aconseguir el canvi social i la incidència en el poder institucional. En aquest està més que justificat el posicionament de la CUP de que les mobilitzacions i la unitat popular són motors necessaris de transformació social en tots els àmbits.