La Crida per Granollers-CUP presenta una llista popular, diversa i intergeneracional

Aquest diumenge 12 d'abril s'ha donat a conèixer la llista que es presentarà a les properes eleccions municipals.

Aquest diumenge 12 d’abril s’ha donat a conèixer la llista de la candidatura Crida per Granollers-CUP que es presentarà a les properes eleccions municipals. La llista, confeccionada durant les últimes setmanes ha sorgit després d’un procés col·lectiu d’elecció de les persones candidates, desenvolupat principalment durant l’Assemblea d’Unitat Popular celebrada el dissabte 28 de març.

La candidatura pretén representar el projecte desenvolupat en els últims mesos per l’Assemblea Oberta Municipalista (AOM) per articular una proposta d’esquerra transformadora i anticapitalista que aposta per la defensa de les classes populars a través de vuit eixos prioritaris: lluita contra l’atur i pel dret a l’habitatge; serveis i subministraments remunicipalitzats i fiscalitat democràtica; educació pública i no-segregadora; defensa de la sanitat pública; lluita contra el masclisme i per la igualtat de gènere i opció sexual; mobilitat sostenible, model de decreixement energètic i defensa del territori contra l’especulació; aposta per la participació directa, la transparència i regeneració democràtica de les institucions; i per un model econòmic, cultural i d’oci més social, responsable i solidari.

La llista presentada es concep com un grup de persones compromeses i provinents d’organitzacions com la CUP, el Procés Constituent, l’organització juvenil Arran i persones vinculades a col·lectius i entitats vinculats per exemple a les lluites socials pel dret a l’habitatge, contra la pobresa energètica, pel consum ecològic, el sindicalisme i els drets laborals, l’educació pública, l’activisme cultural, el moviment del 15M, la lluita per la independència, o la defensa de la memòria històrica, entre d’altres. Una altra característica de la candidatura és el seu caràcter intergeneracional (19 i 20 anys les persones més joves i 60 i 65 les més adultes) i pel seu caràcter totalment igualitari de gènere, conegut com a model cremallera i que va ser un dels criteris més importants a l’hora de confeccionar la candidatura.

Nota de premsa i composició de la candidatura

Text íntegre del discurs de presentació

Composició de la llista:

S8 Santi Andalús
S9 Rut Masat
S10 David Gener

La llista presentada es concep com un grup de persones compromeses i provinents d’organitzacions com la CUP, el Procés Constituent, l’organització juvenil Arran i persones vinculades a col·lectius i entitats vinculats per exemple a les lluites socials pel dret a l’habitatgecontra la pobresa energètica, pel consum ecològicel sindicalisme i els drets laborals, l’educació pública, l’activisme cultural, el moviment del 15M, la lluita per la independència, o la defensa de la memòria històrica, entre d’altres.