II Marxa pels Drets Socials del Vallès Oriental. Participa-hi!

La CUP de Granollers dóna suport i participa de la II Marxa pels Drets Socials del Vallès Oriental, que es realitza el diumenge 2 d'octubre a la comarca. Dues columnes sortiran al matí des de Mollet i Cardedeu i confluiran a Granollers per reivindicar i visibilitzar les diferents lluites de la comarca i activar la mobilització social.

Ara fa dos anys i en plena crisi econòmica fruit d’aquest capitalisme depredador, es va fer la I Marxa pels Drets Socials del Vallès Oriental. Veníem d’un cicle de lluites al carrer. Va ser llavors quan des del  Vallès Oriental un grup de gent d’entitats i moviments socials va creure que seria bo crear un espai de confluència de les lluites que s’estaven produint en aquell moment al territori.

Per tal de visibilitzar-les es va decidir impulsar la I Marxa pels Drets Socials del Vallès Oriental. Lluites com la de la PAH, el transport públic, la sanitat, Stop Karting, la lluita antirepresiva o el mural de Cardedeu es van fer visibles mitjançant accions en el decurs de la marxa, on van participar unes 500 persones i 31 col·lectius diferents que van marxar en 3 columnes que confluirien finalment a Granollers.

Dos anys després i tot i que la situació del país no ha canviat gaire pel que fa als drets socials i el capitalisme segueix trepitjant a les classes populars, hi ha hagut una desmobilització general. Les causes son diverses però el cicle electoral que hem viscut ha fet que d’una banda molta de la gent que es mobilitzava hagi estat implicada en el tema més institucional i per l’altre el fet que molta gent ha confiat que els problemes es podien resoldre en el camp institucional. Com totes estem comprovant, res més lluny de la realitat.

Un exemple és que un cop tombada la Llei 24/2015 que va sortit de la ILP d’habitatge fruit de la lluita popular, les institucions com els ajuntaments tenen moltes dificultats per garantir el dret a l’habitatge i afrontar la emergència habitacional. Sense la gent mobilitzada al carrer no podem lluitar contra aquest sistema capitalista.

En aquest sentit tenim exemples positius de que la lluita si serveix, com la sentència que anul·la la instal·lació del Karting de Llinars del Vallés fruit de la lluita de la Plataforma Stop Karting, el naixement de VO feminista, el moviment feminista està molt viu en aquests moments, amb incorporació a la lluita de dones joves, el sorgiment de plataformes d’ajuda als refugiats en moltes localitats del VO i també l’inici de noves lluites com la del projecte urbanístic del Circuit de Granollers Montmeló  i Parets.

Continuem estant davant una ofensiva capitalista que pretén empobrir a les classes populars, trinxar el territori i treure’ns els nostres drets més bàsics. Es per tot això que creiem que hem de seguir als carrers i fer visibles totes aquestes lluites i us animem a participar a la II Marxa pels Drets Socials el proper dia 2 d’octubre. Aquesta vegada estarà formada per dues columnes que marxaran fins a Granollers: una que sortirà de Mollet i l’altra de Cardedeu.

• La columna sud surt de Mollet a les 9 h. de la plaça Pau Casals, arribarà a Parets a les 10 h. a la plaça Josep Marcer i despres, a les 11 h. passarà per la plaça de la vila de Montmelò.
  • La columna nord surt de Llinars a les 9:45 h. de la Plaça dels Països catalans on confluiran amb Vilamajor. A Cardedeu se surt a les 10 de la Escola Corbella i ens trobem a les 11 a la Creu amb Sant Celoni, Llinars i Vilamajor.
  • Corró d’Avall es trobarà a les 11 davant les obres del teatre del auditori (carrer Tagamanent) i tot seguit, passant per Bellavista, s’arribarà a les 12,30 a l’Hospital de Granollers on confluirà tota la columna nord.

L’arribada a Granollers de les dues columnes està prevista a les 13 h. a la Plaça Maluquer, on es farà la rebuda d’allà es va a la Porxada on es llegirà comunicat i es faran diferents accions, posteriorment es farà un dinar de carmanyola al parc Torras Villà.

Als diferents municipis i durant el recorregut de la marxa es faran diferents accions relacionades amb diferents lluites, educació, sanitat, precarietat, refugiats, antipatriarcat, habitatge, territori…

Avançem en la defensa dels drets socials. Organitzem-nos i creem poder popular!!

Pàgina web