II Jornada per l'Escola Pública organitzada per l'AMVO

Aquest dissabte 25 de maig tindrà lloc a la Pl. Maluquer i Salvador, de Granollers, la II Jornada per una Escola Pública, Catalana i de Qualitat, organitzada per l'Assemblea de Mestres del Vallès Oriental.

El Departament d'Ensenyament i els seus serveis territorials del Maresme-Vallès Oriental, retallen línies en els següents centres de la comarca:

Pel que fa a P-3, Germans Corbella i Les Aigües, de Cardedeu; El Calderí, de Caldes de Montbui; Martí i Pol i Sant Baldiri, de Lliçà d'Amunt; Les Llises de Lliçà d'Avall; Fontmartina, de Sant Esteve de Palautordera; Vilamagore, de Sant Pere de Vilamajor i el Turó, de Bigues i Riells. És especialment greu el cas de Sant Baldiri i Vilamagore, doncs es quedarien sense P-3 i per tant en vies d'extinció de cara a un futur. En el cas de primer d'ESO podrien eliminar-se una línia al SES Can Record, de Sant Esteve de Palautordera i una altra a l'Antoni Cumella, de Granollers. Cal afegir el tancament de l'escola bressol La Font del Rieral, de Santa Eulàlia de Ronçana. Aquestes retallades es sumen a les que ja van fer l'any passat, com el cas de l'escola Nicolàs Longaron, de Mollet del Vallès.

Amb l’excusa de la davallada d’alumnes de P-3 i la manca de recursos (només a la pública), la consellera Irene Rigau pretén disminuir encara més la xarxa de centres públics, anunciant el tancament de set escoles i 73 grups de P-3 en centres públics de Catalunya, la qual cosa deixa a les famílies i al professorat en una situació d’incertesa sobre el seu futur.

Aquesta decisió s’ha pres unilateralment, sense informació ni negociació prèvia i conjunta amb les escoles i menystenint diverses mocions aprovades pel Parlament de Catalunya. Es va fer sense conèixer els resultats de les preinscripcions i les matriculacions, amb la qual cosa no es va tenir en compte la demanda real. Aquesta, en molts casos ha confirmat la necessitat de mantenir la continuïtat dels centres o de les línies de P-3 i 1r. d'ESO. Pel contrari, si es constatés la davallada de matrícula, seria una bona ocasió per reduir ràtios, una mesura que sí que garanteix una millora qualitativa de l'ensenyament.

Creiem que aquestes mesures es fan de forma premeditada, per beneficiar l'escola privada concertada en detriment de l'escola pública, sumant-se a mesures que estan degradant intensament el dret a l'educació dels i de les nostres alumnes com són la llei Wert, l'augment de les ràtios i la no substitució del professorat absent des del primer dia.

Cal tornar a recordar la funció de servei públic i d'agent de cohesió i de compensació de les desigualtats socials que porta a terme l'escola pública.

Estem absolutament convençudes que l’ensenyament públic és un pilar fonamental en una societat democràtica i que cal defensar-lo col·lectivament i amb fermesa, volem manifestar el nostre rebuig a aquest conjunt de retallades, així com denunciar la deficient planificació del Departament d’Ensenyament, que mostra una clara voluntat d’afeblir la xarxa de centres públics en favor dels centres privats concertats.

Donem suport a la lluita de tots els centres que, conjuntament amb l'alumnat, els pares i mares, estan defensant la seva escola davant dels atacs del Departament i exigim un canvi radical de la seva política. Creiem que és justament en moment de crisi quan cal enfortir la xarxa de centres de titularitat i gestió pública que són, precisament, aquells on poden accedir tot tipus d’alumnat i, si cal reduir l’oferta, això s’ha de fer a partir dels centres concertats, ja que la prioritat ha de ser una oferta pública suficient.

NI UN PAS ENRERE EN LA DEFENSA DE L'ESCOLA PÚBLICA!

L'ESCOLA  PÚBLICA  NO  ES  TANCA!

AMB EL FUTUR D'INFANTS I JOVES NO S'HI JUGA!

Més informació de la Jornada: Programa, activitats, horaris...