Demanem mesures excepcionals per prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta durant els propers mesos

La CUP de Granollers demana que el govern municipal que prengui mesures especials per prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta, en especial en carrers on l'excessiu espai per al cotxe no permet mantenir les distàncies de protecció. Aquestes mesures s'han començat a aplicar a ciutats com Barcelona o Vic per garantir mesures excepcionals durant els propers 6 mesos. 
Aquests canvis venen avalats per diferents col·lectius de mobilitat 


En sentit concret, proposem:

  • Eliminació temporal d'aparcament de zones blaves en alguns dels principals carrers com Sant Jaume, Sant Josep, Girona centre o Alfons IV 
  • En vies amb més d'un carril per sentit, eliminació d'un d'aquests carrils. Això a carrers Roger de Flor, Avinguda del Parc, Avinguda Sant Esteve, Francesc Ribas, Passeig de Colom, l'Avinguda Estació del Nord i la Ronda Sud
  • Establiment de carrils bici provisionals de baix cost en algunes de les calçades on s'ha tret aparcament per garantir la itineraris ciclables més amplis nord-sud i est-oest per la ciutat: Girona centre, Av. del Parc, Av. Sant Esteve, Passeig de Colom/Camp de les Moreres, Avinguda Estació del Nord
  • Establiment d'itineraris per vianants en les calçades recuperades en algunes de les calçades on s'ha tret aparcament, tenint en compte també les persones amb mobilitat reduïda
  • Talls del trànsit d'automòbils al passeig Fluvial entre Roger de Flor i el Parc Firal, com a mínim en les franges horàries permeses per fer esports als adults i els caps de setmana
  • En altres vies amb voreres estretes, estretament de carrils per a la circulació de vehicles, amb l’establiment a la calçada de franges de pintura provisionals. D’aquesta manera es podrà permetre amb més seguretat que els vianants puguin ocupar una part de la calçada per mantenir les distàncies de protecció.
  • Creació de zones pacificades al trànsit en places principals de barris amb obstacles, limitació de velocitat o talls de carrers, com la plaça Jaume I, Sant Miquel o la plaça de la Llibertat 
  • Establiment de la limitació de velocitat a 30 km/h a tota la ciutat on ara és de 50 km/h
  • Establiment de la limitació de velocitat a 20 km/h als espais que ara són de 30 km/h
  • Mantenir la gratuïtat dels autobusos de TransGran, ja que aquesta mesura es va suprimir el 9 d'abril