COVID19 | Granollers té prou personal civil i recursos per no requerir que hi vingui cap exèrcit

Des de la CUP de Granollers demanem al govern muncipal que no sol·liciti el desplegament de l’exèrcit espanyol a la ciutat atès que té prou personal civil per dur a terme totes les tasques relacionades amb l’emergència del COVID19. Com estan fent altres municipis, tasques com la de desinfecció poden ser dutes a terme per diferents serveis com la concessionària de neteja viària o per la brigada municipal i, si s’escau, per altre personal tècnic municipal. Altres tasques com el repartiment de menjar i transport, etc. també es pot realitzar per personal municipal o amb voluntaris amb una autorització especial de l’Ajuntament i, òbviament, les mesures de protecció requerides pels experts.

La CUP considerem que la intervenció de l’exèrcit en aquesta crisi contribueix a una militarització innecessària dels carrers i justifica una visió bèl·lica de la resolució de les problemàtiques humanes, que també pot traspuar a la societat una visió i idees basades en l’intransigència, el totalitarisme i veure al diferent com l’enemic.

Recordem en aquest sentit que Granollers es declara “Ciutat per la Pau” i que ha fet moltes accions en aquest camp, fins i tot internacionalment. Per tant, trobem un contrasentit que ara militaritzar la ciutat amb un cos que està especialitzat en la guerra i entrenat per la mort.