Condemna d'un atac feixista a Granollers

Condemnem amb contundència l'atac feixista d'aquest cap de setmana a Granollers. Aquest passat diumenge a primera hora del matí la part de la plaça de la Porxada més propera a la plaça de l'Església ha aparegut tacada de pintura i amb un cartell on la Falange reivinda l'atac i enalteix la figura de Manuel Montañá com a símbol del feixisme.

Que encara es produeixin atacs i enaltiments d'aquesta mena és una clara mostra que el feixisme és encara present de manera impune a la nostra societat i, per tant, la nostra lluita antifeixista és ben viva i necessària. Alhora també, aquest atac és una demostració que calia retirar l'anterior nom d'aquesta plaça: que estigués dedicada a un alferes del bàndol franquista representava clarament pel feixisme un símbol viu, tal com vam reivindicar amb la nostra campanya «Fora noms franquistes de les places de Granollers» i que va propiciar el canvi de nom d'aquest espai el passat mes de gener.

Atacs feixistes com el d'aquest diumenge són intolerables i demostren que resta molta feina a fer. Resta molta feina a fer a les nostres ciutats i viles d'arreu dels Països Catalans per la retirada d'aquests símbols feixistes, sigui a Lleida, Tortosa, Manlleu o Mollet del Vallès. No és una qüestió estètica com volen fer veure alguns, sinó una qüestió de dignitat i de lluita contra un feixisme que encara perviu impunement i que, a través dels seus símbols, encara es creu amb legitimitat de fer ús del seu suposat dret de conquesta.

Mai més, enlloc, contra ningú.